5 basics om je content te laten knallen

The internet has taken us by storm en dat laat zijn indruk na… ook in de bedrijfswereld. Contentmarketing is namelijk meer dan ooit trending. Hoog tijd dus om hier zelf optimaal gebruik van te maken! Lokt jouw content reactie uit en ontvangt je het gewenste resultaat? Dit zijn dé 5 basics van iedere sterke contentstrategie!

1. Why, oh why maak je content?

Misschien wel de belangrijkste vraag: wat is het doel van jouw content? Dit kan vanalles zijn. Brand awareness verhogen? Meer bezoekers? Meer verkoop? Stel je prioriteiten en pas je content aan naar gelang jouw doel.

2. Wie is jouw ideal customer?

Denk na over wie jouw ideale klant is. Wat zijn z'n uitdagingen en frustraties? En hoe kan jij met jouw product of dienst deze persoon op weg helpen? Maak dit concreet door een persona te maken.

3. Serve your customer

Sta even stil bij de content die je wil gaan delen. Blijf relevant door in te spelen op wat jouw prospect kan inspireren, helpen of misschien wel entertainen. Jouw main goal is om je klanten van dienst te zijn, zorg er dus voor dat jouw content meewerkt naar dit doel.

4. Het ultieme kanaal

Je hoeft zeker niet op elk kanaal aanwezig te zijn. Dus denk nog eens aan die ideale klant van jou, en sta even stil bij hoe deze klant zijn tijd spendeert op het internet. Heb je te maken met een échte social media addict? Of verdiept deze persoon zich eerder in blogs? Laat jouw unieke content los op de plekken waar jouw klant die gegarandeerd te zien krijgt!

5. Timing is everything

Je hebt er misschien nog niet bij stil gestaan, maar de timing waarop je jouw content aan de online wereld introduceert is erg belangrijk. Experimenteer. Publiceer je boodschappen en analyseer wanneer je de meeste hits en interacties haalt met je posts. De vuistregel? B2C-klanten bereik je makkelijker 's avonds en in het weekend. B2B daarentegen is best te bereiken overdag en in de week.

Conclusie

Content creëren is zoveel meer dan 'gewoon even een tekstje schrijven'. Het vergt creativiteit, tijd en kennis. Maar de voordelen die er tegenover staan zijn meer dan de moeite waard!

Klaar om online te knallen door middel van contentmarketing, maar zit je met vragen?
Contacteer ons of boek een vrijblijvend adviesgesprek.